~this is my world, with my friends inside~

~this is my world, with my friends inside~
dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Wednesday 21 November 2012

..BEBASKAN PALESTIN!!!..

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakahtuh.
salam sejahtera

:'(
menyedihkan. Kenapa?

SAUDARA-SAUDARA SEISLAM KITA DI PALESTIN DISEKSA.

Entah kita ni sedar ke tak. Mungkin ada yg sedar, tapi ada yang tak. Kita masih mampu bergembira, berpoya-poya sedangkan mereka kat sana terseksa! Bukankah sepatutnya kalau mereka terseksa secara zahirnya, kita pun patut turut rasa terseksa, tapi secara batinnya. Mereka tu saudara kita. Alahai, kenapa kita macam ni?

Ya, kesatuan dalam kalangan kita belum cukup utuh. Ya, umat akhir zaman memang diuji dgn bermacam-macam ujian ala-ala perang saraf gitu. Remember the 5S thing? Sport, song, sex, sss dan sss. lupa lagi dua tu apa. Berapa banyak entertainment ug ada sekarang ni? Bukan setakat lagu, malah ada tarian, itu, ini. Banyak. Sangat. Sport? Bola sepak yang paling obvious. Fenomena satu dunia. Sex? "Favourite" remaja islam sekarang kan "== Pastu buang bebi (baby) merata-rata. Dahla buang, bila baby tu mati, jadi pembunuh pulak mak dia tu. Penat je 9 bulan mengandung.

Saya pun tak perfect. Ni semua utk mengingatkan diri sendiri jugak. Semuanya bermula drp diri kita. Teringat satu kata-kata;

.."Kalau kita rasa benda yg kecil tak boleh membawa perubahan yg besar, cuba bermalam dalam bilik yg ada seekor nyamuk"..

Fikir-fikir dan renung-renungkanlah apakah maksud di sebaliknya. Selamat bermuhasabah. Wassalam :)

No comments:

Post a Comment