~this is my world, with my friends inside~

~this is my world, with my friends inside~
dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Friday 2 March 2012

..F.U.T.U.R.E..

bismillahirrahmanirrahim.
assalamualaikum w.r.h semua :)

memandangkan semua pelajar asasi setahun semua IPTA dan IPTS di Malaysia bakal menamatkan asasi masing2 pertengahan tahun 2012 ini, mesti ramai yg dah fikir tentang kos yg bakal diambil di peringkat ijazah pertama nanti :)

bagi saya,saya telah membuat keputusan. tapi belum istikharah lagi. takut tu bukan yg terbaik utk saya. tapi,kalo ikut minat dan kebolehan, saya dah decide 5 kos ni sebagai kos pilihan.

senarai top 5 course pilihan:
1. bacelor sains (kepujian) major kimia
2. bacelor sains (kepujian) major kimia perindustrian
3. bacelor sains (kepujian)  major kimia petroleum
4. bacelor sains (kepujian) major biologi
5. bacelor kejuruteraan (kimia)

tu lah diaaa.
i love biology, but i perform better in chemistry.
that's why saya pilih kimia.
lagipon,kalau amik major kimia tulen ni, skop kerja dia lagi luas drp amik major kimia perindustrian atau major kimia petroleum.
sebabnya, belajar dia lagi general. lagi meluas.
lagi 1,subjek2 dia adalah kimia organik, kimia fizik, kimia tak organik, fizik am, subjek2 wajib unversiti dan bahasa asing.

bahasa asing tu boleh pilih bahasa ape je.
subjek2 kimia tu dah belajar time asasi. bukan nak kate mereka tu senang, tapi at least dah ade la basic kimia utk bertapak dlm kos ni. lagipun amik major kimia tulen ni lagi senang dapat keje<---kata senior2 di jabatan kimia mase asasi edu fair haritu.

boleh keje kt kilang minyak,makanan,nak jadi pendidik pon boleh. syaratnya,kena belajar betul2 lah.
no more facebooking dlm kelas<--mampu ke nk buat ni? haish '==

kalau kolej pulok,i chose KOSSAS.

sebabnya ialah saya sukakan cabaran dan aktiviti2 lasak.
so, sementara masih bujang lagi ni, saya nak join banyak99 aktiviti lasak. because,bila dah ada banyak tanggungjawab nnti, mana boleh join dah berkawad2, masuk hutan ni.

it is not that i hate kolej 13. but i adore kossas more.
hee,maafkan saya pencinta2 kolej 13.

okay,that's all for this entry ^^
take care,
jaga diri,hiasi peribadi
assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment